Mona Løveng (36) er varehussjef på Elkjøp Sortland. Hun har bachelor i logistikk fra Høyskolen i Sør-Trøndelag og har jobbet som varehussjef på Elkjøp i snart 10 år. Mona elsker å skape ting gjennom ulike prosjekter.

 

Den første butikken med nytt konsept

I Norge består Elkjøp av 145 butikker over hele landet, inkludert Franchise og Phonehouse-butikker med omtrent 4700 ansatte. Butikkjeden tilbyr teknologi til folket – alt fra hvitevarer, til mobiltelefoner, kjøkken, kjøkkenutstyr til TV, lyd og spill. Og mye mye mer!

– Vi skal være den eneste du trenger innen elektronikk, sier Mona.

– Elkjøp Sortland ble etablert i 1987 og har vokst jevnt og trutt siden den gang. Det er faktisk den første Elkjøp butikken i Norge som åpnet med det nyeste konseptet og som har alle kategoriene. Dette er et konsept som ikke ligner på noe vi har hatt tidligere. Det er varmere i uttrykket og gir en spennende handleopplevelse. Det må bare oppleves, forteller Mona.

 

Grønn satsning

– Vi jobber med å bli litt grønnere hver dag, ved å bidra til både egne og globale mål for en mer bærekraftig hverdag. Vi har for eksempel begynt å ta betalt for bæreposene våre, noe som fører til færre poser i sirkulasjon. Inntekten fra disse går til en god sak: Elkjøpfondet. Fondet skal bidra til at alle skal kunne ta del i den teknologiske utviklingen i samfunnet, og bidra til å hindre digitalt utenforskap. I dag er det Elkjøpere som kan søke om støtte til lokale formål. Dette har skapt enormt internt engasjement hos oss, forteller Mona.

 

Kundens utfordringer i fokus

Elkjøp Sortland har en god stabilitet i bemanningen og mange erfarne selgere som kjenner Sortland og Vesterålen godt. Kundene kjenner de ansatte og dette skaper en trygghet.

– Vi er en gjeng som liker å ha det morsomt på jobb. Vi konkurrerer mye, men passer på at alle er med og trives, det er viktig for oss. Vi har alle et ansvar for å gjøre enhver kunde fornøyd, og vi har forskjellige spesialistområder. Samtidig har vi god støtte i hverandre. Vi ønsker alltid  å løse kundens utfordringer, om det er at kunden trenger et nytt produkt, veiledning eller service dersom noe ikke fungerer, forklarer varehussjefen.

 

Gleder seg til fortsettelsen på Handelsparken Sortland

– Jeg synes sammensettingen av butikker på Handelsparken Sortland er veldig bra, og jeg har stor tro på at senteret vil trekke mange kunder fra både fjernt og nært. Det er spennende å være i et senter som tenker nytt og som ønsker videre utvikling for Sortland og for regionen. Det er bare å glede seg til fortsettelsen, avslutter Mona.